Ekonomi

Birleşik Krallık perakende sektörüyle ilgili endişeler artıyor

İngiliz Perakende Konsorsiyumu’nun (BCR) bilgisine göre, ülkede perakende satışlar bu yılın şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 5,2 arttı, ancak artış büyük ölçüde son aylardaki yüksek enflasyon oranından kaynaklandı. .

BCR açıklamasında değerlendirmelerine yer verilen BCR İcra Kurulu Başkanı Helen Dickinson, “Tüketicilerin büyük çoğunluğu Nisan ayında enerji faturaları ve vergilerde üst sınırın yükseltilmesinden endişeli” dedi.

Ülkenin önde gelen bankalarından biri olan Barclays tarafından 2.000 kişiyle yapılan bir ankete göre, tüketicilerin üçte ikisinden fazlası harcamalarını kısmanın yollarını arıyor.

Yine katılımcıların yaklaşık yarısı lüks tüketim harcamalarını azaltırken, şimdi yaklaşık yarısı indirimli perakende zincirlerini veya kampanyalı ürünleri tercih ediyor.

Tüketici yumurtayı bulamıyor, ayakkabıyı almıyor

Öte yandan İngiltere’de yaklaşık bir aydır ülke genelindeki perakende zincirlerinde meyve, sebze ve yumurta gibi ürünlerin tedarikindeki sıkıntı devam ediyor.

KMPG Perakende Birimi Başkanı Paul Martin, “Tüketiciler, temel olmayan öğelere ve normalde satışlarda lider faktör olan ayakkabı ve aksesuar gibi ürünlere harcamaktan kaçınıyor” dedi.

Ülkede enflasyon bu yılın Ocak ayında yüzde 10,1 arttı.

Geçen yıl ekim ayında İngiltere’de enflasyon yıllık bazda yüzde 11,1 artarak son 41 yılın en yüksek seviyesine ulaştı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu